woensdag, juli 06, 2005

 

Wat concrete voorbeelden

U las recent al wat mogelijkheden op www.succesverhaal.nl waarmee snel een zaak opgezet kan worden. Het klinkt allemaal makkelijk en voor iemand die er lol in heeft is het ook eigenlijk allemaal alleen maar leuk.
Het is echter wél werken. Het is zelfs hard werken. Als u denkt dat Internet ondernemen simpelweg een zaak is van een site opzetten en achterover hangen en zien hoe het geld binnenstroomt, dan moet ik u teleurstellen.
U zult risico's moeten nemen, geld moeten investeren en vooral tijd moeten spenderen aan kennis opdoen en uitvoeren.


Kijk hier voor enkele praktijkvoorbeelden:

Hoeveel tijd kost succes:


Om u een paar voorbeelden te geven:

De Beursbox site deed er puur als losstaande site 3 jaar over om boven break even te komen. In begon deze site in april 2001. Pas sinds november 2004 overtroffen de inkomsten vanuit de site
structureel de kosten. Per dag zeker tussen de 1 en 2 uur werk aan de site en dat al drie jaar lang voor er geld verdiend werd.

De Beursbox Nieuwsbrief is een ander verhaal. Veel mensen zien het verschil niet tussen een site en een Nieuwsbrief. Ik zie dat echter als twee compleet verschillende zaken. Mijn Nieuwsbrief deed er een jaar over voor ik er al zuinigjes van kon leven. Niet zozeer vanuit die Nieuwsbrief, maar wel vanuit commerciële services die werden opgezet en verkocht vanuit die Nieuwsbrief. De Nieuwsbrief moet echter iedere dag worden geschreven. Al met al kan dat dagelijks maar zo twee uur kosten.

Succesverhaal was in de eerste twee jaar dat ik het in handen had commercieel gezien een flop. Het leverde in geld helemaal niets op.
Het tijdsbeslag was niet zo groot, een tweetal uren per week, maar het moest wel gebeuren en het leverde dus na twee jaar nog altijd geen geld op.
Indirect waren er echter wel winsten, want het via Succesverhaal opgebouwde netwerk is enorm gegroeid en vanuit dat netwerk worden ook in de eerste twee jaar al heel leuke dingen opgezet. Ik leerde ook een aantal heel succesvolle webmasters kennen.

Er viel één ding op bij die succesvolle webmasters. Stuk voor stuk, net als ik, hebben ze cursussen gekocht en gevolgd om van anderen te leren hoe of het effectief werkt. Het ging hierbij niet om het kopen, maar het ging erom dat ze allemaal als ondernemer investeerden in hun eigen kennis en kunde.
De meeste andere webmasters "doen maar wat" en dat levert in vrijwel alle gevallen te weinig op.
De schuld van het uitblijvende succes is dan steevast de consument die via Internet niets wil afnemen, een te sterke concurrent of een zwakke economie of wat dan ook, als het maar niet aan de webmaster/ondernemer ligt.

Dat Succesverhaal mij in eerste instantie in geld bezien niets opleverde kwam maar door één ding.... ik vroeg er niets voor en zette niet serieus op het geld uit de onderneming zien te verdienen. Mijn eigen schuld, maar ook keuze.
De overweging was: als ik er wel iets voor zou vragen zou ik enkele tientallen klanten overhouden die er uiteindelijk wel geld voor over hebben. Duizenden anderen haken dan af, maar eind van het liedje is wel dat ik aan die paar overblijvers puur vanuit Succesverhaal meer geld zal verdienen dan aan de duizenden die nu de service lezen.

Echter heb ik grotere plannen en in die plannen passen eerder duizenden mensen, dan enkele tientallen.
Ik koos er dus heel bewust voor om iedereen van dienst te zijn en het gratis te houden. Wel zal de service in de loop van de tijd steeds meer veranderen naar wat ik voor ogen heb.
Het heeft immers commercieel gezien weinig zin om alleen maar voor 'leuk' een service in de lucht te houden.

Het mooie van de gratis service is dat ik ook u zonder de druk van "moeten betalen" kan laten zien wat of Succes kan betekenen.
Misschien wilt u helemaal geen eigen initiatief opzetten, maar nu leert u misschien wel af en toe eens wat.
Als ik het een betaalde service maak, dan leren de mensen die het al geleerd hebben er wat bij en de rest niet.
Immers degenen die investeren in zichzelf zie ik ook succes hebben.
Geld maakt geld... het klopte vroeger en het klopt ook nu.
Geld is echter slechts een middel, geen doel op zich en het is ook niet noodzakelijk om succes te krijgen.

Er zijn zat mensen die net als ik zonder kapitaal begonnen zijn. Pas na drie jaar maakte ik voor het eerst via een betaalde advertentie reclame voor Beursbox. Pas na twee jaar werd door mij voor het eerst betaald geadverteerd voor Succesverhaal. Binnen een paar weken 33% meer lezers! Dank aan Google en aan geld. Het hebben van geld helpt dus wel, maar geld zonder idee is nog altijd niets.


Ik plaatste vervolgens dus betaalde reclame voor Succesverhaal, terwijl die gratis service op dat moment niets opbracht... Dat lijkt niet slim.
Echter zag ik voor de langere termijn in Succesverhaal een kweekvijver voor toekomstige ondernemers die
in de toekomst in goede samenwerking dingen gaan opzetten. In feite investeer ik nu een paar euro per dag in mijn omzet
van over een paar jaar.
Voor u dus iets doet, denk dan aan waar u over vijf jaar wilt zijn. Wat moet u nu doen, om over twee jaar in staat te zijn de plannen voor dan drie jaar in de toekomst te kunnen realiseren? Welke plannen maakt u, welke doelen stelt u?

Ik hoor graag van u.

Tom Lassing
tom@lassing.nl

www.succesverhaal.nl
www.tweedeinkomen.com


De agenda voor de presentaties en seminars treft u hier op de site aan:
www.onderneemhetonline.nl


Waar ik u zeker ook op wil wijzen is:
www.netwebmarketing.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?