woensdag, maart 25, 2015

 

Een oude PC leven inblazen

Als je het geld niet uitgeeft, dan hoef je het ook niet te verdienen.
Een tip om (veel) goedkoper uit te zijn...

Misschien heeft u nog ergens een oude PC of laptop staan terwijl u eigenlijk denkt aan het kopen van iets nieuws. Vraag u even af of u de kosten wel wilt maken.
Er zijn namelijk alternatieven.
Ik heb zelf nu enkele oude PC's en laptops met daarop oorspronkelijk nog Windows XP nu overgezet op Linux Ubuntu. Alle ellende van het werken met Microsoft is voorbij!
Daar waar de oude computers op Microsoft niet vooruit te branden waren, werken ze als toen ik ze ooit kocht op Linux.
En is het moeilijk?
Neen, een kwestie van een Linux distributie uploaden, op een CD branden en de software vanaf de CD installeren.
Vervolgens kan je heel simpel de nodige software zoeken en ook installeren.
Alles werkt weer en het mooie is, het is allemaal gratis.
Stop dus met de ratrace en kies voor een oud laptopje in plaats van een peperdure tablet die in feite niet veel meer nuttige dingen kan dan het laptopje.
Het enige dat het oude laptopje niet kan, is uw status als modebewuste, IT deskundige, frontrunner en gadgeteigenaar bevestigen. Status geeft zo'n oud laplopje niet. Maar prettig werken is het wel.
Ik heb nog altijd mijn Nokia GSM telefoon uit 2006 in gebruik. Als er iets is waar ik niet mee zit, dan is het modebewustzijn en een status. Ik heb daar nooit wakker van gelegen. Mede de reden dat ik nooit ben gaan roken. Ik hoefde als tiener al niet mee te doen met de rest. 

Heeft u geen oude laptop meer? Kijk eens of u ergens tegen extreem lage kosten een tweedehandse op de kop kunt tikken. U kan met een beetje geluk al voor enkele tientjes klaar zijn.

http://www.succesverhaal.nl

Labels: , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?